Huisregels Repair Café Delft

 

 

Algemeen

  • Bezoekers die kapotte voorwerpen aanbieden ter reparatie, doen dat op eigen risico.
  • De reparateurs geven geen garantie op de met hun hulp uitgevoerde reparaties en zijn niet aansprakelijk als voorwerpen die via het Repair Café zijn gerepareerd, thuis toch niet blijken te functioneren.
  • De reparateurs zijn niet aansprakelijk voor schade aan de aangeboden voorwerpen of voor andere schade die het gevolg is hun van activiteiten in verband met het Repair Café.
  • Het Repair Café is er voor het repareren van voorwerpen die bedoeld zijn voor eigen gebruik.
  • De reparateurs behouden zich het recht voor om bepaalde reparaties niet uit te voeren.
  • De reparateurs zijn niet verplicht om gedemonteerde apparaten die niet gerepareerd kunnen worden, weer in elkaar te zetten.
  • De bezoekers van het Repair Café zijn zelf verantwoordelijk voor het netjes afvoeren van kapotte voorwerpen die niet konden worden gerepareerd.
  • Gebruik van gereedschap en materiaal zoals lijm, deuvels, tie-wraps en lapjes is gratis, evenals het advies van de deskundigen.
  • Voor het gebruik van nieuwe materialen zoals snoeren, stekkers, zekeringen, kant en klare kniestukken of applicaties wordt wel een vergoeding gevraagd.
  • Een vrijwillige bijdrage wordt zeer op prijs gesteld. Deze bijdragen worden onder meer besteed aan nieuwe gereedschappen, onderdelen en jaarlijks een kleine attentie voor de reparateurs.

Reparaties op locatie van het Repair Café

  • Reparaties worden zo veel mogelijk uitgevoerd samen met de bezoekers zelf, onder begeleiding van de aanwezige reparatiedeskundigen.
  • Om lange wachttijden te voorkomen, wordt bij drukte maximaal één kapot voorwerp per persoon bekeken. Voor een volgend voorwerp sluit de bezoeker weer achter in de rij aan.

Reparaties thuis

  • Bezoekers worden geacht akkoord te gaan met deze huisregels, zoals gepubliceerd op de website van Repair Café Delft.
  • Tenzij anders overeengekomen brengen bezoekers kapotte voorwerpen bij een reparateur thuis.
  • Bezoekers zorgen ervoor dat zij telefonisch bereikbaar zijn voor eventuele vragen.
  • Tenzij anders overeengekomen halen bezoekers voorwerpen na afloop (al dan niet gerepareerd) weer op bij de reparateur.
  • Over de verrekening van eventuele te maken kosten worden door de bezoeker met de reparateur vooraf afspraken gemaakt.